divendres, 1 de febrer del 2008

Crema de xampinyons



El dissabte passat la Mª Rosa em va regalar una bossa de xampinyons que li havia donat el Josep, sí, de la Boqueria. La pinta que tenien era espectacular i n'he fet una crema que m'ha durat tota la setmana!

Ingredients per a 4 persones:

- 1 ceba
- 500gr de xampinyons
- 1/2 carbassó
- 2 cullerades de vi blanc
- 2 cullerades de crema de llet

- oli, sal i pebre

Preparació:

Tallar la ceba a la juliana i sofregir-la uns minuts. Afegir els xampis nets i tallats a làmines i coure'ls uns minuts més a foc més fort perquè perdin l'aigua. A continuació afegir el carbassó pelat i tallat a dauets petits (salpebrem), i un cop sigui ben barrejat, hi posem el vi i ho deixem coure perquè s'evaporti l'alcohol. A continuació aboquem 1/2 litre d'aigua calenta i ho deixarem bullir uns 10 minuts. Finalment hi barregem la crema de llet i ho triturem amb la batedora fins que quedi una crema fina.

A mi ja m'agrada així, però podeu passar-la pel col·lador perquè quedi més llisa. Ho podeu acompanyar amb uns retallons de pernil, o barrejar-hi uns dauets de foie, queda boníssim!

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola Anna, vaig a provar aquesta recepta. Em queden 200g de xampinyons a la nevera i buscant receptes he trobat la teva i m'agrada... a veure que tal em surt!
Salutacions des de Sant Celoni.
Martí.

Anònim ha dit...

el mateix dic...
GRÀCIES!

Cristina ha dit...

Hola! Jo era el primer cop que em decidia a comprar xampinyons i després de farcir un parell de pizzes encara me'n quedaven un bon grapat. De seguida vaig pensar de fer una crema, i la veritat és que la combinació amb el carbassó i seguint les teves instruccions m'ha quedat boníssima. Merci per les idees i la bona redacció de les receptes. Seguirem provant coses i opinants. Gràcies!

Anònim ha dit...

hola amants dels xampinyons!! jo ja fa temps q en soc fan, pero mai havia trobat cap recepta amb carbassó.. així q avui toca!! estic en plena feina!
penso remirar toooot el teu bloc..

acabo de veure q t0has atrevit amb la Tatin... ja ets la meva heroïna!!

un petó ben cuinat!!

M3riBcn.. però visca STa Ma de Palautordera!!