dimecres, 8 d’abril del 2009

Nyoquis d'olivada amb gambetes i salsa de tomàquet i



Hola amics! Us presento la meva última recepta, que vaig preparar el dissabte per sopar amb el Txetxu i la Montxi... pobres, sempre fan de cunillets d'índies!
Em vaig inspirar en una recepta que apareixia premiada a un Descobrir Cuina de fa mesos.

Ingredients per a 4 persones:

per als nyoquis
- 600 gr de patates
- 200 gr de farina
- 2 rovells d'ou
- 75-100gr d'olivada (segons el gust)
per a la salsa
- 250 gr de cuetes de gamba pelades
- 2 grans d'all
- 75 gr de salsa de tomàquet (jo en vaig posar més)
- un raig de whisky
- 100 ml d'oli d'oliva
- sal
- nou moscada
- alfàbrega

Preparació:

Comencem bullint les patates amb pell. Quan siguin cuites, passar-les pel passa-purés (fi). Afegir un pessic de nou moscada. Posem els dos rovells al centre de la farina, amb la que hem fet un volcà; afegim sal i pebre. Amb l'ajut d'una forquilla, barregem els rovells amb la farina i després afegim la patata i ho amassem a mà.

Fem rotllets que anem estirant i en fem petits talls rectangulars (els nyoquis). Els posem sobre una plata ben enfarinada de manera que no es toquin entre ells i si teniu traça, proveu a donar-los forma de nyoqui, cosa que no sabria com explicar i que confesso no he aconseguit mai amb els nyoquis...suposo que d'aquí ve el seu nom ;)

Per a preparar la salsa, saltar les cuetes de gamba en una paella amb un rajolí d'oli i una mica d'all picat i flambejar-les amb el whisky. Afegir-hi la salsa de tomàquet casolana. Al cap d'uns minuts, quan la salsa hagi integrat bé tots els sabors, afegir una mica d'alfàbrega picada i tancar el foc.

Presentar el plat amb els nyoquis al centre i la salsa al voltant. Acabar amb una branqueta d'alfàbrega.

Personalment, vaig trobar els nyoquis bons però amb poc sabor a olivada, d'aquí que indico més quantitat a la recepta. A nivell visual, m'hi he d'esforçar més, ja que les coses han d'entrar per la vista, i oferir aquests nyoquis als convidats...bé, que hi ha d'haver confiança...la salsa, boníssima, i molt adient. Us animo a provar-ho!