diumenge, 12 d’abril del 2009

Truita de patates amb gambetes



La poso o no la poso...doncs és clar que si! És evident que no passem la setmana laboral cuinant plats el·laborats (almenys jo), així que sovint els dijous optem per fer una truita de patata, albergínia, pebrots, depèn del que hi hagi per casa. En aquest cas, teníem unes gambetes que no volia entretenir més i les vaig afegir a la truita. Un toc diferent que ens demostra que el món de les truites és inacabable!!!

Ingredients per a 2 persones (amb gana):

- 3 patates mitjanes
- 1 ceba
- 75 gr de gambetes crues
- 2 ous
- llet
- oli d'oliva
- sal i pebre

Preparació:

Es pelen les patates i la ceba i es tallen a trossets petits per a la truita. En aquest cas, les posem al contenidor de silicona per a coure al microones al vapor (també es pot fer de la manera tradicional a la paella amb oli). Ho salpebrem i ho reguem amb un fil d'oli. Es cou 3 minuts al microones, es remena i es cou durant 3 minuts més, sempre a màxima potència.

Mentrestant, batem els dos ous i afegim un raig de llet. En general no n'hi poso, però quan vull fer la truita gruixuda m'agrada afegir-n'hi, tal i com feia la meva àvia, així la truita queda suau i melosa que es desfà. Salem. Passem les gambetes per la paella amb una mica d'oli i quan són cuites, les barregem amb la patata, la ceba i els ous batuts. La resta, ja la coneixeu, a la paella tomba i tomba fins que sigui cuita. Resultat totalment positiu!

Estic desitjant tenir el llibre que he demanat per Sant Jordi (va de truites!).