dissabte, 3 de gener del 2009

Crepes suzette



...i de postres...unes crepes calentetes! I el tronc de Nadal que van fer el Jero i la Cèlia...boníssim!!

Ingredients per a 4 o 5 persones:

per les crepes
- 2 ous sencers
- 125 gr de farina
- 30 gr de mantega fosa
- 3 gr de sal (un polsim)
- 25 gr de sucre
- 2 dl de llet
per fer el tipus suzette
- 3 taronges
- 1/2 llimona
- mantega
- sucre
- Grand Marnier
- Brandy

Preparació:

Posem la mantega a desfer a la paella. Anem posant la resta d'ingredients a un bol (la farina, la sal, el sucre, els ous) i ho remenem amb les barilles mentre anem afegint la llet de mica en mica, de manera que no surtin grumolls (si la farina no és molt fina, tamisar-la). Afegim la mantega una vegada ja hem posat tota la llet i seguim barrejant.

Deixar reposar la barreja durant una hora aproximadament.

Per a fer crepes salades, és recomanable passar per la paella el greix del pernil, com si fos mantega. Per les crepes dolces, untem la paella lleugerament amb mantega i posem un cullerot de pasta de crepes, que quedarà repartida sobre la base de la paella. La fem per cada banda com si fos una truita i ja és llesta.

Un cop tenim les crepes fetes (dues per comensal), fem suc de les taronges i la mitja llimona. Fem caramel a una paella amb mantega i una cullerada de sucre per persona, i hi afegim el suc que acabem d'exprémer, deixant que s'evapori sense remenar durant un minutet.

Anem posant a la paella les crepes d'una en una, de manera que la crepes queda ben xopa de suc, i la pleguem per la meitat dues vegades. Repetim la operació per cada crepes i les anem col·locant a la paella (foc baix). Afegim un bon raig de Grand Marnier i un rajolí de conyac o brandy i ho flambegem (foc mig). Deixar coure un parell de minuts i ja es pot servir amb una mica de suc per sobre o acompanyat de gelat, nata, o xocolata!

I finalment, mireu quina passada de tronc ens van portar la Cèlia i el Jero!!! Boníssim!!!

10 comentaris:

La cuina vermella ha dit...

Hola Anna, et desitgem un any ple d'encerts i d'energia per superar tots els teus triatlons!!
Segon, un bravo per en Jero i la Cèlia!
I tercer, unes creps boníssimes (en Kike fa un segle que me les demana, i estic esperant el seu aniversari per fer-li per esmorzar!).

Petons bonica, guardo la teva receptac com un tresor!

Núria ha dit...

Anna bon any!!!
Aquest creps han d'estar deliciosos...i el tronc té una pinta!!

Núria

Ester ha dit...

Noia, jo amb els postres ja en tinc prou, que bo
Una abraçada
Ester

Cuinagenerosa ha dit...

anna, veig que la teva immersió en la cuina clàssica és imparable i cada dia et superes, les crepes suzette són unes postres fantàstiques que trobo injustament desaparegudes de les cartes dels bons restaurants.
espero que l'any hagi començat d'allò més bé per a vosaltres, i que duri!

El cullerot Festuc ha dit...

mai he probat aquestes crepes i en tinc moltes ganes!! vaia detallàs aquest tronc de nadal!!!!
Petunets,
Eva.

OLLES I SOMRIURES ha dit...

Per no quedar molt plena m'agafo un trosset de cada, petit, perquè hi hagi per tots i totes.

M'agraden molt les creps,però també molt el xocolata. No se que fer.


Salut!!!!

Maria ha dit...

Ai, els creps suzette, que bons sempre m'han semblat. Els vaig fer fa segles i com el teu magret a l'oporto, aquest el tic que fer i els creps,repetir.
Un petó ullarros !!

Gemma ha dit...

M'encanten les crepes de totes maneres! Però les suzete no les he tastat mai i me'n moro de ganes, calentones i acabades de fer han de ser delicioses.

MªJose-Dit i Fet ha dit...

Sóc una fan de la xocolata però les crepes amb taronja em tornen boja, a tu t´han quedat magnífiques

Anònim ha dit...

Hola Anna,
De tant en tant miro les teves receptes, a veure si em vaig fent fan d'això de la cuina...jeje
No m'havia fixat mai, però, en l'apartat on has posat on t'agrada menjar...m'ha fet gràcia veure-hi "La Burna" de Sispony a la llista...hi he passat moltes estones a La Burna des de ben petiteta.. és dels meus tiets!
Gràcies per les teves receptes!