diumenge, 25 d’octubre del 2015

Braç de gitano de xocolata farcit de nata



Primer braç de gitano que faig. Feia temps que tenia ganes de fer-ne un i com havia de portar un postre per celebrar l'aniversari de la suegri, i no tenia gaire temps, em va sembla una bona opció. A ella li agrada la nata, a la resta la xocolata, i voilà!

Ingredients per a 4-5 persones:

pel pa de pessic
- 3 ous
- 70 gr de farina
- 20 gr de cacau en pols
- 90 gr de sucre
pel farcit
- 200 gr de nata
- 20 gr de sucre
decoració
- cacau en pols
- xocolata blanca

Preparació:

Prescalfar el forn a 200ºC i col·locar paper de forn a una safata, untant-lo amb mantega i farina perquè no s'enganxi el pa de pessic.

Separem els rovells i les clares, i batem per una banda els rovells amb la meitat del sucre fins que dobli el volum, i per l'altra, muntem les clares amb la resta del sucre. Incorporem les clares a la barreja dels rovells amb cura i afegim la farina i el cacau tamizats. Ho barregem amb compte.

Ho aboquem sobre la safata de forn de manera que quedi un gruix de mig cm. Ho coem durant 8 minuts. Quan ho treiem del forn, ho cobrim amb un drap, i li donem la volta sobre el marbre, de manera que podem treure el paper de forn amb compte. Ho enrotllem amb el drap i el deixem refredar.

Pel farcit només cal muntar la nata amb el sucre i quan el pa de pessic estigui fred el desenrotllem i posem a sobre la nata muntada. Ho tornem a enrotllar i decorem com més ens agradi. Jo el vaig esporvorejar tot amb cacau i vaig fer encenalls de xocolata blanca que vaig posar a sobre.