dijous, 31 de desembre del 2015

Mousse de foie amb geleé de mango



Aquest és un dels aperitius que va triomfar més al sopar de Nadal 2015. Em va fer gràcia que jo també tenia les llaunes amb les que presenta la recepta de la Dolores del blog Mi Gran Diversión que vaig trobar a través del blog Gastronomía y Cia. D'altra banda, el foie és aposta segura!

Tingueu en compte que jo vaig fer servir tres llaunes, en vem menjar dues i la tercera la vaig deixar per Sant Esteve, i ens vem adonar que havia perdut intensitat de gust, claríssimament. Per tant, fer i menjar!!

Ingredients per a 3 llaunes:

- 100 gr de foie mi-cuit (a la recepta original eren 75 gr)
-  200 gr de nata líquida per muntar
- trufa negra (opcional)
- sal i pebre
- 1/2 mango
- 1 fulla de gelatina
- crema balsàmica de Mòdena

Preparació:

Escalfem la nata amb el foie tallat a trossets, la sal, el pebre i una mica de trufa ratllada. Ho deixem a foc suau durant uns minuts, remenant perquè es dissolgui bé el foie.
Ho triturem bé i ho col·lem. Ho deixem refredar i ho reservem a la nevera un mínim de 4 a 5 hores. Passada aquesta estona ho treiem de la nevera i muntem la barreja amb les barilles fins a obtenir una consistència de mousse. Omplim els motlles amb la mousse i ho reservem a la nevera (tapar amb paper film).

Mentrestant, posem la gelatina a remullar amb aigua freda durant 5 minutets.

Pelem el mango i el triturem fins aconseguir un puré molt fi (comprobem la seva acidesa i afegim una mica de sucre si cal). Escalfem 3 o 4 cullerades del puré al microones, hi afegim la gelatina ben escorreguda i remenem bé perquè es dissolgui. Ho barregem amb la resta de puré de mango.

Posem una mica de la geleé de mango sobre el foie i ho deixem reposar a la nevera de 2 a 3 hores més. Finalment ho decorem amb un fil de balsàmic de Mòdena.

Acompanya'l amb unes torradetes, bon profit!