dissabte, 25 d’octubre del 2008

Flam de coco



Ja he posat en pràctica la recepta que ens va ensenyar en David Lienas la setmana passada. M'han sortit 5 flams, així que la propera vegada augmentaré una miqueta les proporcions. Tenia raó en David quan deia que a casa ens sortirien més bons, respectant els temps de cocció, de refredat, etc.

Ingredients per a 5 flams:

- 250 ml de llet de coco
- 3 ous
- 60 gr de sucre
- una mica de pell de taronja (abans rentar la taronja amb aigua calenta per treure l'encerat de la pell)
- un tros de canetó de canyella
(pel caramel)
- suc de llimona
- 60 gr de sucre
- 10 ml d'aigua

Preparació:

Per fer el caramel, posar el sucre a coure en un pot a foc lent amb l'aigua i un rajolinet de suc de llimona (perquè no cristalitzi). Quan agafi una coloració daurada i comenci a deixar de ser transparent, retirar del foc i abocar-lo amb compte dins la flamera.

Abocar la pell de de taronja (sense agafar la part blanca de la fruita perquè amarganteja) i el canetó de canyella dins la llet de coco. Fer bullir la llet, retirar-la del foc i deixar-la tapada durant 1/2 hora perquè infusioni. Mentrestant, barrejar els ous amb el sucre (ho pots fer amb el batedor de barilles elèctric o la batedora dels sucs!).

Colar la llet, barrejar-la amb la mescla d'ous i sucre i abocar-la a la flamera.
Fer coure el flam al bany Maria, durant 20 o 25 minuts a 100ºC (millor sense ventilador i amb escalfor a la part de baix). Punxar el flam amb un ganivet per veure si està cuit (si surt net, és cuit).
Desmotllar, un cop fred, escalfant el motlle una mica per sota perquè el caramel es desfagi i pressionant amb els dits perquè la massa es desenganxi de la flamera.

11 comentaris:

Irisibula ha dit...

Uo, té molt bona pinta, però Anna, li puc canviar la llet de coco, per llet normal o una altra cosa, és que a mi el coco no m'agrada... :P

Cuinagenerosa ha dit...

anna, quina casualitat, avui la lara i jo hem fet el pastís de poma i tu penges el flam de coco, que encara ens queda per fer. la veritat és que sí que t'ha quedat millor, molt millor, que el de la classe. la setmana vinent caurà a casa.

Gemma ha dit...

Ei, la que faltava, ara entre tots ja heu fet les tres receptes del David :)
I, evidentment, tots esperàvem que fossis tu la primera a fer el flam de coco...
T'ha quedat sensacional, segur que millor que allà, amb totes les presses per poder fer el flam en una hora i mitja...

Mercè ha dit...

Hola Anna!! Felicitats pel blog! Quina pinta més bona aquest flam! És molt semblant al que faig jo de coco. A més, les receptes dels flams en general són facilíssimes i dónen un resultat boníssim ;)

Glòria ha dit...

Molt bé, no podia ser d'una altra manera, tu la primera de fer el flam de coco!. I com m'agraden a mi, amb el caramel morenet, no blanquet com li agrada al David.

Fins aviat

La cuina vermella ha dit...

Hola estimada! en David fliparà amb vosaltres, sou uns alumnes aplicadíssims. Aquest flam és de pur vici.

El cullerot Festuc ha dit...

Anna, no has fallat...i és que si porta coco...ja sabíem qui faria primer la recepta, oi??? Et va agradar???
Petunets,
Eva.

Núria ha dit...

Wow!!Anna, t'ha quedat boníssim...li ficava ara mateix cullerada...jeje.
Jo de momento només he fet la mousse de xocolata..Pero de ben segur que cauren la resta de receptes...

Núria

Anna ha dit...

Hola Iris, doncs el pots fer amb llet normal isegur que també ha de quedar boníssim. De fet, en David ens va donar les proporcions pel flam normal, que són: 1 litre de llet, 225 gr de sucre i 8 ous.

Manel, les coses s'aprenen posan-tes en pràctica, sinó s'obliden! Jo també vag estar dubtant si fer el pastís de poma, però em vaig decantar per un puding de xocolata que em van ensenyar l'altre dia i que penjaré aviat!

Gemma, Glòria, Eva, Núria i parella vermella: no podia fallar amb el coco! I m'he posat les botes, cada dia, un flam...mmmm!!!

Hola Mercè! Gràcies per la visita. He visitat el teu blog, tinc pendent veure'l més detingudament perquè hi ha coses molt interessants!

petonets a tots!!!

c de cocina ha dit...

Que bona pinta! Aquest el faré segur, tinc la llet de coco a un prestatge, esperant. Gràcies per la recepta!

c de cocina ha dit...

Anna, ja he fet el flam de coco pero amb una petita variació: he substituit la canyella per vaines de cardamom, unes 10. El resultat ha sigut el flam més bo que he menjat mai! Penjaré la recepta en breu al meu blog, pero moltes gràcies per la recepta! Està de escàndol, si el proves ja ho comprobaràs.
Saluts