diumenge, 24 de maig del 2020

Financiers de maduixes i vainilla



Diumenge de confinament en fase 0.5, a punt de passar a fase 1. Va bé sentir que hi ha algun tipus de canvi o evolució, i està bé que sigui gradual per anar sortint de la protecció de la nostra estimada cabana, però somio a posar els peus a la sorra de la platja i veure la familia i els amics!


Necessitava preparar alguna recepta dolça i bona per nodrir els meus sentits. Tenia al cap fer un "clafoutis de cireres", però  ens quedaríem sense cireres per la setmana i als nens els encanten, així que m'he decidit per aquests financiers. El nom sempre m'ha semblat elegant, delicat, un "petit four", d'alta pastisseria francesa... perquè sonen tant bé les paraules en altres idiomes...

Com gairebé sempre, la recepta és de la meva revista preferida CUINA, que aquest mes va dedicada a les maduixes.


Ingredients:
(la recepta indica per a 12 peces, que deuen ser tipus magdalena, ja que a mi me n'han sortit 22 de més petitetes)

- 225 gr de sucre llustre
 100 gr d'ametlla molta
- 180 gr de clara d'ou
- 90 gr de farina de blat
- 180 gr de mantega
- 12 maduixes netes (jo amb unes 7 n'he tingut prou, al gust)
- essència de vainilla
- sucre llustre i fulles de menta per decorar

Preparació:

Fonem la mantega. Barregem l'ametlla molta i el sucre de llustre. Hi afegim les clares d'ou i ho barregem bé.

Tamisem la farina de blat, ho afegim a la preparació anterior i ho barregem bé. Afegim la vainilla (una cullerada) i la mantega fosa i continuem barrejant-ho.

Posem la massa en una màniga pastissera i greixem els motlles per a financiers/magdalena. Omplim 2/3 parts dels motlles amb la massa, i posem a sobre trossets de maduixa. Enfornem a 170ºC 25 minuts (posava 15 però no estaven fets, anar controlant).

Treiem els financiers del forn i els deixem refredar completament a temperatura ambient; els treiem del motlle. Decorar amb el sucre llustre i les fulles de menta (jo sense decorar!).


Enjoy!