dissabte, 18 d’abril del 2020

Bunyols de carbassó



Ja hem passat la setmana santa, hem menjat la mona, bé, podria dir que me la vaig menjar jo gairebé tota...un 60%?... el dolç pot amb mi, i és que va sortir molt bona!

Però avui el post va d'un entrant salat, súper recomanable. Ha estat una recepta de la revista CUINA, improvitzada (a mitges), ja que l'última llista de la compra incloia la tira d'ingredients especials o no habituals per a 6 o 7 receptes diferents, però després sempre passa que el que necessites jo s'ho ha menjat algú en algun altre moment! Doncs avui no, ho tenia tot!!!

Queden finíssims i el toc de menta el trobo molt interessant. Una bona opció per variar dels tradicionals bunyols de bacallà.

Ingredients:

- 1 carbassó
- 1 ceba tendra petita
- 2 ous
- 50 gr de feta
- 1 manat de menta
- pa ratllat
- oli d'oliva verge extra
- sal
- pebre negre

Preparació:

Rentar, escapçar i ratllar el carbassó i la ceba. Rentar les fulles de menta i picar-ne la meitat. Afegir la menta a la barreja anterior, seguida dels ous batuts, el formatge ben esmicolat i prou pa ratllat per fer una mescla espessa (han estat unes 6 cullerades soperes en el meu cas). Salpebrar-ho.

Fregir-les en una paella amb l'oli d'oliva uns 3 o 4 minuts per cada banda, per deixar-les un punt cruixents. Posar-les a un plat amb paper absorbent i servir-les com aperitiu encara calentes i acompanyades d'alguns brots de menta fresca (jo no ho he fet ja que la tenia congelada i queda lletja). 

Espero que us agradi!