diumenge, 22 de març del 2020

Pa de pessic de iogurt amb mel i sèsam



Hola! En aquest segon cap de setmana de confinament he trobat aquesta recepta a la revista de cuina del Caprabo, i només llegir-la em va fer pensar en els porvorons de la Vero que mengem cada Nadal i també en Marràqueix.

Aquest pa de pessic té un avantatge molt important, i és que tot i que és bo, no el devores sense remei, i això aquests dies és tot un valor! Jo penso que potser és perquè no és gaire dolç...

Totalment recomanable!

Ingredients:

- 4 ous
- 1 iogurt natural 
- 1/2 mesura de iogurt de mel
- 3 mesures de iogurt de farina
- 1 sobre de llevat
- 1 mesura de iogurt d'oli
- 4 cullerades de sèsam
- ratlladura d'una llimona
- 1 nou de mantega
- llavors de sèsam i sucre llustre per decorar

Preparació:

Trenca els ous amb cura i separa les clares dels rovells. Munta les clares a punt de neu amb l'ajuda d'unes varetes. Reserva-les (jo les poso a la nevera).

Bat la mel amb els rovells i incorpora-hi el iogurt. Ves remenant-ho fins que s'integri i després afegeix la farina i el llevat tamisats. Remena-ho de nou. 

Afegeix-hi l'oli d'oliva, les llavors de sèsam i la ratlladura de llimona.
Barreja-ho amb una cullera de fusta fins que tots els ingredients quedin ben integrats. Finalment, afegeix-hi les clares d'ou reservades. 

Un incís, important lo de la cullera de fusta perquè jo vaig fer servir un batedor de mà i queda tota la massa atrapada a dins. I dir-vos que és normal la sensació que tindreu amb aquesta massa...però aleshores arriben les clares d'ou i tot arreclat!!

Unta el motlle amb mantega i farina. Jo he afegit algunes llavors de sèsam, tot i que la recepta indica fer-ho després d'abocar-hi la barreja.

Cou-ho al forn preescalfat a 180ºC durant 25 minuts (jo l'he tingut entre 35 i 40 min).  Retira-ho, deixa-ho temperar i treu-ho del motlle. 

Decora-ho amb més llavors de sèsam i sucre llustre (que jo no n'he posat, i m'hagués quedat més mono).

Espero que us agradi, i us deixo una altra delícia, la nova cançó d'Ed Sheeran - South of the border. 

Enjoy!!!