dijous, 30 de juny del 2016

Amanida d'arròs basmati i salvatge



Estic desitjant fer tota una sèrie de receptes que tinc vistes a vàries revistes i que he guardat de diferents blogs. Aquesta és la segona que he fet darrerament, de la saga...les receptes que vull fer aquest estiu!!! És de la revista Cuina.


Només he deixat de posar-hi cigrons, que no m'agraden, però els poso als ingredients ja que si us agraden estic segura que disfrutareu encara més l'amanida.

Ingredients per a 4 persones:

- 150 gr d'arròs basmati
- 150 gr d'arròs salvatge
- 100 gr de cigrons cuits
- 40 gr d'aranyons secs
- 1 ceba vermella picada
- 1 gra d'all picat
- 3 culleres d'oli d'oliva verge extra
- el suc de 1/2 llimona
- 200 gr de formatge feta a daus
- julivert picat
- sal fina
- olives negres sense pinyol a rodanxes

Preparació:

Per a l'arròs cal bullir els dos arrossos per separat seguint les instruccions del paquet. En el meu cas, al comprar-los a granel, vaig investigar una mica per la xarxa i vaig coure'ls amb poca aigua i a foc lent perquè és fessin al vapor pràcticament. S'han de refredar (el basmati el vaig deixar refredar primer fora la nevera i després dins, el salvatge el vaig escórrer amb aigua freda acabada la cocció. Era tard i al trigar més a coure's no vaig poder fer-ho d'una altra manera!!).

En un bol barregem els dos arrossos amb els cigrons cuits, el gra d'all picat, la ceba vermella, els aranyons secs, les rodanxes d'olives negres i els daus de feta. 

Hi afegim l'oli d'oliva, una punta de sal i el suc de llimona. Ho barregem amb cura. Ho servim a un plat fons i l'acabem repartint el julivert picat per sobre.

La foto és del tupper que em vaig endur a la feina ;)