diumenge, 22 de març del 2015

Estofat de sípia amb patates i pèsols amb Thermomix




Feia dies que volia fer la sípia amb patates. És un plat que la meva mare feia força sovint i m'he quedat sorpresa del resultat de la Thermomix, potser és que feia molt de temps que no en menjava, però m'ha semblat gairebé igual de bona!

Us recomano molt que ho probeu, és senzill, ràpid i bo.

Ingredients per a 3 persones:

- 300 gr de sípia tallada a quadrats
- 590 gr de patates
- 1 grapat de pèsols
- 1 ceba
- 1 all
- 40 ml d'oli d'oliva
- 300 ml d'aigua
- 100 ml de vi blancp
- sal i pebre

Preparació:

Pelem l'all i la ceba, posem primer l'all a la Thermomix i apretem el turbo un parell de vegades. A continuació afegim la ceba tallada en 4 trossos i la piquem al gust (jo l'he deixat ben fineta, uns segons al 6 i després un toc de turbo). Afegim l'oli i programem 6 minuts varoma velocitat 1.

Mentrestant netegem i tallem la sípia a quadrats (jo m'ho estalvio perquè ja la compro neta i tallada envasada al buit i només em cal descongelar-la!). L'assequem amb paper absorvent i la salem. 

Col·loquem la papallona al vas i afegim la sípia, que courem 5 minuts a temperatura varoma, gir a l'esquerra, velocitat cullera. Acabat el temps hi posem l'aigua, el vi blanc, ua mica de sal i pebre i les patates que haurem pelat i tallat de forma irregular. Programem 25 minuts, temperatura varoma, gir a l'esquerra i velocitat cullera. Quan quedin uns 12 minuts per acabar afegim els pèsols.

Quan acabi la cocció ho deixem uns minuts al vas i ja ho podem servir. 

Per cert, si sou de menjar un bon plat, amb aquesta mida menjareu mooolt bé dues persones. 

3 comentaris:

Alejandra ha dit...

Avui he fet la recepta i un 10, gràcies per compartir

Unknown ha dit...

M’ha quedat moot bó, pero les patates massa desfetes , deu ser per la classe de les patates suposo que han de ser menys farinoses

Unknown ha dit...

Fantàstic! Hi he afagit maionesa light barrejada amb el suc de la cocció i perfecte!