divendres, 21 de març del 2014

Pastís de formatge esponjós



M'encanten els pastissos de formatge, ja ho havia dit però no me'n puc estar de dir-ho una altra vegada. I m'enduc unes decepcions quan els demano de postres als restaurants!!! Un que val molt la pena és el del restaurant La Burgueseria de Sant Cugat, el fan mooolt bo, però no és lo habitual. Ara em ve al cap un restaurant on vem anar el dia de la fira de Santa Llúcia de Canyelles, era pastís de formatge amb nabius o salsa de gerds, no recordo bé...mare meva, tot era salsa...un desengany.

Doncs aquesta és una recepta que vaig veure al programa cuines de TV3 i està prou bo. La propera vegada el faré sense la galeta, que trobo domina massa.

Ingredients:

- 4 ous
- pell d'una llimona
- pell d'una taronja
- 1 paquet de galetes Digestive (jo n'he posat menys)
- 150 gr de mantega tova
- essència de vainilla
- 150 gr de sucre
- 400 gr de formatge fresc

Preparació:

Preescalfem el forn a 180 º C.
Triturem les galetes fins a deixar-les ben esmicolades i afegim la mantega desfeta, ens quedarà com una pasta, la posem 1/4 d'hora a la nevera, la traiem i folrem el motlle repartint tota la massa per les parets i fondo. Apretem bé i ho tornem a posar a la nevera. Mentrestant fem el farcit.

Mentre preparem el farcit, en un bol batem el formatge fins que estigui esponjós, afegim els rovells, sempre un a un i el sucre. Batem fins que es barregin molt bé i afegim la ratlladura de taronja i de llimona i les gotes d'essència de vainilla.

Muntem les clares a punt de neu, no massa ferma i les afegim a poc a poc al bol, mentre anem batent amb suavitat. Omplim el motlle amb la preparació i ho posem al forn durant uns 60 minuts aproximadament. 


Queda un patís com farcit d´aire, és molt esponjós. Controleu bé el forn, gairebé son 60 minuts, però ja sabeu com funciona cada forn.

L'he fet dues vegades, la segona per celebrar els 6 mesets del Pau!