diumenge, 19 d’abril del 2020

Xips de poma



Fa uns dies vem preparar aquest entreteniment del llibre "La cuina de Peter Pan" d'en Christian Escribà. Em va encantar el programa que van emetre fa temps a TV3 sobre els pastissos que preparen per encàrrec, quina passada! I em recorda a l'època en que estava de baixa maternal i m'empassava tots els programes de pastissos i cupcakes del Divinity Channel.

Us aviso que vaig posar menys sucre del que indica la recepta, diria que la meitat, i penso que la propera vegada directament no en posaré gens. Respecte els temps de forn i temperatura a mi no em va funcionar. Us poso la recepta original i en parèntesi el que recomano).

Ingredients:

- una poma 
- 100 gr de sucre llustre

Preparació:

Encén el forn i preescalfa'l a 40ºC. Talla la poma el més fina possible amb un ganivet, o si tens una màquina de tallar embotits encara quedarà més fina. 

Cobreix el fons d'una safata amb la meitat de sucre llustre. Col·loca a sobre els discos prims de poma. Cobreix els discos de poma amb la resta del sucre llustre. Pots fer servir un col·lador fi.

Posa la safata al forn durant 4 hores. Tasta-les i si no són prou cruixents deixa-les uns minuts més.
(jo les posaria a 80ºC durant 2 hores i després aniria comprovant com estan cada 30 minuts fins aconseguir que estiguin cruixents. Les meves, després de 4h a 40ºC encara estaven tovetes).
  
A continuació deixar-les refredar i ja estan a punt! Cruixents, bones i sanes ;)