diumenge, 6 de maig del 2018

Quiche de salmó i espinacs



Una altra recepta de la revista CUINA que m'ha agradat molt. La quiche és com la pizza, que la pots fer dels ingredients que vulguis, o com les truites! Ara pensava en la truita de butifarra d'ou que és tradició el dijous gras o totes les que vaig veure ahir a la carta del restaurant Flash Flash de Barcelona, on em vaig menjar una forastera, de bolets i pernil ibèric, mmm!

En aquest cas, el samó fumat queda una mica cuit i la combinació amb els espinacs queda molt suau i fresca. 

Ingredients:

- 1 massa de quiche refrigerada
- 200 ml de llet
- 270 gr d'ou
- un pessic de sal
- pebre blanc
- nou moscada mòlta 
- 150 gr d'espinacs frescos tipus baby
- 100 gr de salmó fumat picat
- 100 gr d'emmental ratllat

Preparació:

Batem els ous amb una batedora de mà i afegim la sal, el pebre i la nou moscada. Afegim la llet. Coem la quiche segons les instruccions de la massa, jo normalment la poso al forn 10 min a 180ºC, havent-la punxat prèviament amb una forquilla i coberta amb paper de plata i un pes perquè no s'infli, i 5 minuts més sense el pes i el paper.

Posem els espinacs al fons de la massa, el salmó i l'emmental ratllat (les vegades que l'he fet he posat sempre menys quantitat d'espinacs, al gust, però és important que siguin frescos per evitar que la quiche tregui aigua). Ho acabem d'omplir amb la massa líquida.

Posem la quiche al forn 55 minuts a 160ºC.