diumenge, 7 de febrer del 2016

"Quesada pasiega" amb Thermomix



Feia molt de temps que volia provar aquesta recepta, des que la vaig veure al llibre de receptes de la Thermomix. És una recepta típica de Cantàbria i l'altre dia la vaig veure al blog de Velocidad Cuchara i em vaig decidir a fer-la.



La vem menjar de postres dissabte per dinar i va anar molt bé per agafar forces per passar una tarda ben distreta fent el meu primer taller de scrapbooking, tot un èxit!


Ingredients per a 8-10 persones:


- 250 gr de formatge Burgos o Philadelphia
- 500 ml de llet sencera
- 2 ous mitjans
- 200 gr de sucre
- la pell d'una llimona ratllada
- 1 culleradeta de canyella mòlta
- 100 gr de mantega a temperatura ambient
- 150 gr de farina de rebosteria


Preparació:


Escalfar el forn a 180ªC amb escalfor a dalt i baix. Fem servir un motlle desmuntable que untarem amb mantega i farina.


Posem al vas el formatge Burgos i el triturem 10 segons velocitat 5 (si feu servir Philadelphia aquest pas no cal). Afegim la llet, els ous, el sucre, la pell de llimona ratllada i la canyella i barregem durant 30 segons a velocitat 6.

Afegim la mantega a temperatura ambient o lleugerament desfeta i barregem 15 segons a velocitat 4. Afegim la farina i programem 20 segons a velocitat 6.


Aboquem la barreja al motlle i coure al forn 1 hora a 180ªC o fins que estigui quallada (ho comprobem punxant amb una agulla fins que surti neta). Deixem refredar i guardem a la nevera. És bona tèbia i encara més freda.

La podeu acompanyar amb fruita fresca com maduixes, amb una mica de nata, xocolata calenta desfeta, un fil de caramel, etc.