dissabte, 8 de febrer del 2014

Pastís de xocolata blanca



Ara repassava la revista d'on he tret aquesta recepta, i és que m'ho menjaria toooooooot! És la Lecturas Postres, i trobo que és un vici anar mirant les fotografies, sempre penso que faré moltes de les receptes que marco, però al final amb sort en faig una, i al cap de dos mesos surt la nova edició i torno a estar igual...però m'ho passo bé ;)



Bé, vaig per feina que tinc a les dues puces dormint!

Ingredients:

- 1 paquet de galetes Maria
- 80 gr de mantega
- 400 gr de xocolata blanca
- 100 gr de sucre
- 400 ml de nata per muntar
- 4 clares d'ou
- 6 fulls de gelatina
- 50 gr de virutes de xocolata
- 20 gr d'ametlles filetejades

Preparació:

Deixar la mantega a temperatura ambient. Triturar les galetes amb el minipimer o una màquina processadora i posar-les a un bol. Afegir la mantega i una cullerada d'aigua, i amassar amb les mans fins que estigui ben integrat. Ho posem a la base d'un motlle desmuntable de 24 cm de diàmetre fent pressió amb els dits i ho reservem a la nevera.

Remullem la gelatina 5 minuts en aigua freda . L'escorrem i posem a un bol amb la xocolata ratllada. Escalfem la meitat de la nata en un cassó, l'afegim al bol, remenem fins que es disolgui i ho deixem refredar. Muntem la resta de la nata i l'afegim. A continuació, batem les clares a punt de neu i anem afegint el sucre. Ho posem també a la barreja anterior de mica en mica.

Aboquem la barreja sobre la massa de galeta i la deixem a la nevera 3 o 4 hores. Desmutllem el pastís i el decorem amb la xocolata i les ametlles (jo no n'he posat, com veureu a les fotos perquè no en tenia).



Jo diria que vaig posar menys mantega de la que diu la recepta, ho podeu fer a ull. I les virutes les vaig fer jo mateixa, però es poden comprar fideus de xocolata.



Crec que és dels pocs pastissos que se n'ha menjat un tall sencer i amb una falera...


1 comentari:

La Taula d'en Bernat ha dit...

Jo també sóc fan de les receptes de la Lecturas! Aquest pastís té una pinta tremenda!