dilluns, 23 de febrer del 2009

Risotto de gambes i cloïsses al perfum de taronja i menta



No vaig poder anar a la classe de risottos que es va organitzar al Caprabo fa unes setmanes, però en vaig poder llegir les cròniques que van fer alguns blocaires, i entre tots els risottos em va cridar l'atenció aquest amb aroma de taronja i menta. Aquest dissabte hem fet un dinaret amb la suegri i la Mercè, una bona ocasió per provar el risotto, ja que a les dues els agrada molt l'arròs. Us el recomano, és boníssim!!! La recepta la va posar al seu blog la Sara Maria.

Ingredients per a 4 persones:

- 350 gr. d’arròs Arborio
- 250 gr. de gambes
- 12 cloïsses
- 1 taronja
- menta fresca
- 1/2 ceba picada
- 1/2 gra d’all
- 2 gots de vi blanc
- 1 i 1/2 l. de fumet de peix
- sal i pebre

Preparació:

Deixem obrir les cloïsses en una paella sense aigua ni oli. Les reservem.

Netegem i pelem les gambes, tot treient i reservant els caps. Les reservem. Triturem la ceba i l’all i els posem a una cassola junt amb els caps de les gambes. Hi tirem un got de vi i ho deixem coure durant 8 minuts. Ho triturem tot i ho passem pel colador xinès. Posem el resultat a una cassola i afegim l’arròs. Ho remenem i quan l’arròs comenci a daurar-se li afegim l’altre got de vi. Remenem. Quan s’evapori, continuem la cocció afegint cullerots de fumet (un a un), deixant-los reduir tot remenant i tornant a afegir fumet. Així uns 16 o 18 minuts. És important evitar un excés de líquid, però tampoc ha de quedar sec, per tant, si cal, li afegim més líquid. El risotto ha de quedar lligat, és necessari que l’arròs arbori deixi anar, poc a poc, el midó. S'hi pot afegir una cullerada petita de tomàquet per donar-li color rosat.

Quan quedin uns 4 minuts per acabar la cocció, afegim les cues de les gambes netes, les cloïsses i una mica del suc de la taronja. Remenem. Corregim de sal i pebre. El deixem reposar un minut tapat i servim, esporvorejat amb menta.

Realment el toc de taronja és tan sutil que garebé ni es nota.

7 comentaris:

Mercè ha dit...

Anna, t'ha quedat un risotto amb una pinta deliciosa! Només li falta desprendre la olor a la pantalla! ;) A mi aquest també em va cridar a l'atenció i el tinc a pendents! ;)
Tu creus que hi quedaria bé més gust a taronja? Petons!

Gemma ha dit...

T'ha quedat perfecte! I la menta sí es nota?

Maria ha dit...

Anna, t'ha quedat com al xef aquell que ens ho va ensenyar.. Devies quedar de perles amb les teves convidades.. Petons

Anna ha dit...

Mercè, jo hi vaig posar el suc d'una taronja, i la veritat és que no s'arribava a percebre...potser una mica més també quedaria bé, però no massa més.

Gemma, la menta es notava algo més que la taronja, però és curiós que visualment sembla julivert i no destaca tant. Són dos tocs molt suaus però originals que val la pena aplicar!

Maria, jo penso que si que van disfrutar, tot i que són ambdues fàcils de contentar ;)

petons guapes!

Cuinagenerosa ha dit...

anna, jo sí que vaig anar a la classe i et puc dir que aquest arròs t'ha quedat igual o millor que el del xef italià, aquest segueix sent un bloc on sempre es troben bons arrossos :D

RUBEN ha dit...

no tinc paraules! M'ha fet venir salivera de cop!

Núria ha dit...

Uhmmm...a mi aquest m'atreu molt...i el tinc que fer!! T'ha quedat amb una pinta bonísssima!!

Núria
Petonets