diumenge, 27 de gener del 2008

Flam de poma



Ingredients per a 4 persones:

- 4 pomes (les que volgueu)
- 4 cullerades de moscatell
- 20 gr de mantega
- 100 gr de llet
- 2 ous

Preparació:

Es renten les pomes i es posen en una plàtera pel forn. Treure’ls el cor amb compte de no arribar al fons. Sota les pomes, posar-hi un full de paper sulfurat perquè no es perdi el suc de la cocció.

S’afegeix una cullerada de vi dolç a cadascun dels forats de les pomes i s’acaben d’omplir amb aigua. Repartir-hi per sobre la mantega i entrar-les al forn ben calent 30 minuts a 190ºC.

Un cop fredes, s’han de pelar i es posar la carn de la poma i els sucs de la cocció a un bol per triturar-ho amb el minipimer. Després es barreja amb la llet i els ous.

S’aboca en un motlle gran o en varis individuals (amb la meitat d’ingredients em van surtir 4 flamets). Coure-ho al forn al bany Maria a 160ºC (segons la recepta li calen uns 35 minuts si es fa amb una flamera gran, i 20 minuts amb les individuals; aneu mirant fins que sigui quallat ja que jo vaig trigar més).

Millor servir-ho tebi i es pot acompanyar amb salsa de yogurt grec amb un polsim de canyella en pols i pebre, o simplemente amb un tros de xocolata amb avellanes aixafat, que a més s’anirà desfent amb l’escalfor.

1 comentari:

Gemma ha dit...

Ben senzill i més bo impossible!
M'agrada la idea de servir-lo tebi, no ho he provat mai, però deu ser com si mengessisi les pomes al forn calentes... amb una salsa calenta de xocolata per sobre... ja m'ho estic imaginant!